I løpet av mine over 25 år som musikkterapeut på en spesialskole, og med særlig interesse for elever med ASD, opplever jeg for det meste at barna – og etter hvert ungdommene – kommuniserer, velger, tar initiativ og ytrer ønsker og behov. Jeg opplever at de gleder seg til musikkterapitimene og fornemmer at kommunikasjonen både i strukturerte aktiviteter og gjennom improvisasjon oppleves som meningsfull for elevene. På bakgrunn av denne erfaringen og disse opplevelsene, blir jeg forundret over resultatene fra TIME-A som nylig er avsluttet og publisert.
Om oss
Om foreningen
Vedtekter
Styret og ansatte
Studentgruppen
Lokallag
Nettverk og grupper
Kontakt oss
Bli medlem i NFMT!
Om musikkterapi
Hva er musikkterapi?
Hvor jobber musikkterapeuter?
Utdanningene
For musikkterapeuter
Fagpolitisk ressursbank
Fagstrategisk utvalg
Firepartsamarbeidet
Ledige stillinger
Ønsker du veiledning?